כל אילת

4 כסלו תש״ף > 2019 דצמבר > 69 ׳ גיליון מס > כל אילת בכל שנה מתכנסים צוות תאגיד התיירות הנמרץ, כבר בתחילת עונת הקיץ כדי להיערך לעונת החורף הקרובה. בכל שנה הם מבריקים עם רעיונות חדשים ופועלים כל העת להשביח את המוצר התיירותי ולהנעים את זמנם של הנופשים. מהפעילות הזו, גם אנחנו התושבים נהנים. השנה 35 – נהנה כולנו במיוחד מחורף נעים עם לא פחות מ פסטיבלים ואירועים. "בכל שנה אנו למדים מהשנה שעברה ומחליטים מה יהיה הקמפיין הנכון מספר מנכ"ל התאגיד – יוסי חן כשלצדו צוות השיווק המיומן ביותר לעיר" "בכל עונה אנחנו למדים יותר על אופי התייר, על מה בניהולה של ליאת אגסי. מעניין אותו ומה הואמייחל למצוא בחופשהשלו ועל יתרונותיהשל אילתבשוק תחרותי שרק הולך וגדל. לפני שלוש שנים ביקשנו להכיר לכולם את התכונה , נולד מתוך רעיון "אילתים אוהבים לארח" שהיא אולי הכי אילתית, האירוח. לשווק תדמיתית את יתרונותיה של העיר בעונת החורף לתייר הישראלי על ידי הצגת המארחים האילתים. הקמפיין כפי שצפינו חיבר פנים אנושיות לשירות תיירותי כזה או אחר, אנשים אמיתיים שחיים ונושמים אירוח, והפך להיות אחרי 2017-2018 סלוגן שמוביל אותנו בכל דבר. במשך שתי עונות החורף שחיפשנו אתגר וביקשנו להוסיף לשינוי התדמית גם מכירה בפועל, יצאנו עם שהציעה לנופשים הישראלים חבילות תוכן "חבילת אילת - אוהבים לארח" אטרקטיביות שכללו ארוחות במסעדות במחירים מיוחדים, מופעי מוזיקה וסטנד-אפ, טיסות מוזלות ותוכן חינמי, ביקשנו למשוך תיירות שמעוניינת לצאת מהמלון וליהנות מהעיר". תוכן הוא השחקן המרכזי בתיירות העולמית מתוך רצון להשתפר ולשפר את המוצר התיירותי כל העת וכדי לא להישאר מאחור, אנחנו למדים מהסביבה וממגמות עולמיות משתנות בתחום התיירות. אחת המגמות הבולטות בעולם היום שמה דגש על תוכן והופכת אותו לשחקן מרכזי בכל חופשה. לאילת יתרונות בולטים ביניהם; מזג האוויר השמשי, השילוב הנדיר של טבע ים ומדבר, הקרבה לנמל תעופה בינלאומי ועוד. התיירים מחו"ל בהחלט מודעים ליתרונות ומגיעים בזכותם, אך יחד עם זאת הסקרים שקיים משרד התיירות הצביעו על מחסור משמעותי בתוכן. יצאנו לחקור וגילינו אירועים בינלאומיים נפלאים, בעלי פוטנציאל משיכה לתיירים רבים מהארץ ומחו"ל, שכבר קיימים בעיר אך עד כה כמעט ולא שווקו בעולם בשל מגבלות תקציב. משרד התיירות, שעמל כל השנה על קידום אילת בעולם, פועל מול חברות התעופה לגבי החלטה על קווי טיסה חדשים וישנים לאילת. במקביל, ביקש מהעיר לייצר תוכן רציף לעונה שלמה. דרישת המשרד, התיישבה בדיוק עם ההבנה שלנו שתוכן הוא זה שישנה את המוצר ויבדיל את העיר משאר המתחרות שלה, המדינות השכנות לנו שחולקות את הטבע המופלא ואת מזג האוויר. Eilat winter sun festival חודשים 5- אירועים ופסטיבלים ב 35 עיריית אילת שמיד נרתמה תקציבית לנושא יחד עם התאחדות המלונות באילת, יצרו באופן חסר תקדים תקציב אירועים חדש לעונה, שאפשר לנו אירועים ופסטיבלים חדשים ולהעניק תמריצים 14 בתאגיד התיירות לייצר ותמיכות למפיקים מכל רחבי הארץ. תוך חודש בודד יצאנו למכרזים הקוראים למפיקים להציע אירועים המתאימים לעונה ולתיירות בינלאומית אירועים 15 וישראלית יחדיו. מפיקים רבים וטובים נענו לאתגר ונולדו לעיר האירועים הבינלאומיים הקיימים, להם נעשו 20- חדשים שמצטרפים ל Eilat winter sun festival התאמות נוספות. התוכנית שנוצרה תחת השם הוצגה למשרד התיירות בחודש אוגוסט ומיד קיבלה אור ירוק מהמשרד והבטחה לשיווק התכנים בחו"ל בתקציב חסר תקדים של עשרות מיליוני שפות הוקם על ידי המשרד ואנחנו התחלנו לעבוד 13 שקלים. אתר חדש ב על חיבור כלל התוצרים לכדי מוצר אחד שניתן לשווק והוא פסטיבל עונתי פסטיבל אירועים ופסטיבלים בינלאומיים ביניהם; 35 חודשים שמציג 5 של אינדי סיטי, פסטיבל שופינג ולייפסטייל, פסטיבל צבעים, פסטיבלי מוזיקה אלקטרונית, פסטיבל יין, פסטיבל אומנות אורבנית, פסטיבל צלילה, לצורך מיתוג, תכלול ופרסום הפסטיבל העונתי נשכרה פסטיבל גיטרה ועוד. חברת 'ציבלין תקשורת', ולצד המיליונים שהשקיע משרד התיירות בחו"ל, על ידי התאגיד והתאחדות המלונות ₪ 800,000 הושקע סכום נוסף של לטובת פרסום ושיווק התכנים בארץ. , סגן ראש העירייה ויו״ר מתן בארי תאגיד התיירות: ״אילת עומדת בפני אחת התקופות המסקרנות והטובות ביותר שלה מבחינה תיירותית. לאחר עבודת הכנה מורכבת מאוד, יצאה לדרך תכנית החורף הגדולה שבעצם עוקפת את ״האתגרים התיירותיים״ שלנו שהם תחבורה ומחיר הלינה, ופונה לתיירים באמצעות התוכן. תוכן שמדבר לתייר יגרום לו להגיע בכל מחיר, העיקר שתהיה ההזדמנות לצרוך את התוכן שהוא אוהב ומחפש בחופשה שלו ולא משנה מאיזה עולם הוא מגיע: רוק אלטרנטיבי,טכנו והאוס, או ריצה בהרים. השנה הראשונה היא פיילוט וכבר אנו רואים עיר תוססת עם יומן אירועים מפוצץ, וכל מה שחשוב כרגע זה לרתום למהלך כזה את הקהילה, שתדע לחבק את התכנית והתייר, שנהיה סבלניים וחייכנים כלפיהם וכך הכל יעבוד בהצלחה. עבודה רבה בתחום פיתוח המוצר התיירותי עוד לפנינו ואני רק יכול לגלות שהפתעות גדולות עוד בדרך, הישארו מעודכנים״. טיילת פעילה ומוצרי תיירות חדשים לצד האירועים והפסטיבלים מתקיימת תכנית פעילות שלמה המוקדשת כולה רק לטיילת שהפכה פעילה וחיה בזכות אינספור תכנים משתנים, כולם פתוחים לקהל הרחב ללא עלות. בין התכנים; מופעי ריקוד, שיעורי יוגה ופילאטיס מול הים, סדנאות תיפוף, מופעי אקרובטיקה אווירית, ריקודי בטן ועוד ועוד, כולם מתאימים לכל המשפחה (ראו מטה טבלת פעילויות מלאה). עוד מגמה עולמית שהביאה אותנו לפיתוח של מוצר תיירותי חדש נוגעת ברצון של התייר (במיוחד זה שמגיע מחו"ל) לחוות את המקום אליו הוא מגיע מעיניים מקומיות. חקרנו וחיפשנו אחר מסלולים מעניינים לתיירים מחו"ל שמציגים את 'אילת האמיתית', האותנטית, על פינות החמד שלה והמקומות של המקומיים. יצרנו בעזרתה של העיתונאית והסופרת יעל לרנר סיורים קולינריים באזור התעשייה ובשדרות התמרים, סיור שנורקלינג עם חמישה אתרים שחובה לבקר בהם וסיורי טבע שמונגשים לראשונה בדרך פשוטה וקלה ובכתיבה שעושה חשק לצאת לטיול! כל הסיורים עצמאיים וללא עלות. תאגיד התיירות 2019/2020 על חורף

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==