- page 10

סיוון תשע"ד
>
יוני 4102
>
גיליון מס’ 82
>
כל אילת
אקדמיה באילת
ולניתוח אקדמי, ונגזרו מהם מסקנות והמלצות אשר יתרמו באופן
מובהק לפיתוח הכלכלי-חברתי באילת. השנה בולטת במיוחד
העובדה שחלק ניכר מהפרויקטים יהוו בסיס לתעסוקה עתידית
לסטודנטים שחקרו אותם", מפרטת פרופ' עמית. "אני שמחה לציין
אתתרומתו יוצאת הדופן של צוות עיריית אילת, אשר נרתם למשימה
בכל ליבו והקדיש זמן, מחשבה ומשאבים כספיים בקידום הפרויקט.
לראש העיר מאיר יצחק הלוי ומנכ"ל העירייה פיליפ אזרד שלוחה
תודתי על שראו את החשיבות הרבה הטמונה בפרויקט ובחרו לעודד
את שיתוף הפעולה המבורך. כמו כן מבורכת תרומתם של נציגי מט"י
אילת ותאגיד התיירות", הוסיפה פרופ' עמית.
לקראת היום הפתוח נפרסו בבניין המרכזי של קמפוס אילת
פוסטרים שהציגו את המחקרים בניהול, ופוסטרים שהציגו מחקרים
של סטודנטים המסיימים תואר שני במנהל, חברה ומדיניות החינוך.
בין הפרויקטים: פרויקט קיימות לשמירת חוף ים סוף, שנערך
בשיתוף סטודנטים לחינוך עם סטודנטים מביולוגיה ימית, מניעת
נשירה מבית הספר באמצעות לימודי תעודת מאמן מקצועית
בשייט, פרויקטים מבוססי למידה בתחום הגיאוגרפי- אזור תמנע,
הצעת הערכה חלופית לבחינת הבגרות באנגלית, ועוד מחקרים
רבים וטובים, שקצרה היריעה מלפרט.
על ידם, הוצגו פוסטרים שסיכמו מחקרי סטודנטים לפסיכולוגיה
שנה ב' בקורס "פסיכולוגיה קוגניטיבית בחיי היום יום" בהנחיית
ד"ר יעל פוזננסקי, ביניהם פרויקטים שחקרו אינטליגנציה, יצירתיות
וכישרון, את הקשר בין גידול כלבים ולקיחת סיכונים, בין יכולות
קוגניטיביות לצריכת חלב, את השפעתה של הכנסת סרטי פורנו
למערכת היחסים, ועוד. לצד הפוסטרים, עמדו הסטודנטים הנרגשים,
ושטחו בפני המתעניינים את תוצאות המחקר.
את שבוע השיא באוניברסיטה חתמו הטקס על שם בן-אשר
למחקרים מצטיינים בביולוגיה ימית, טקס הוקרה לסטודנטים
שהצטיינו בלימודיהם בשנת הלימודים תשע"ג, והצגת מחקרים
של סטודנטים לעבודה סוציאלית. "פרויקטים אלו, תורמים הלכה
למעשה לקידום חברתי באילת, ונותנים ביטוי באופן הבולט ביותר
לחיבורו של הקמפוס האילתי לקהילה בתוכה הוא פועל", ציינה
בגאווה פרופ' עמית.
אנחנו שמחים לבשר, כי בשנת הלימודים
ומה בשנה הבאה?
שתתחיל באוקטובר 4102 תתווסף תוכנית חדשה לתואר שני:
לימודי המזרח התיכון. עוד ייפתח מחזור נוסף ללימודי תעודת
הוראה לבתי הספר העל-יסודיים, המיועד לבעלי תואר ראשון.
שנת הלימודים האקדמית נסגרה באוניברסיטת בן-גוריון באילת
במגוון אירועים שציינו עשייה אקדמית-מחקרית מצטיינת, ובשיאם
יום פתוח למועמדים במסגרתו הוטסו לאילת, צעירים המעוניינים
ללמוד כאן אצלנו, באוניברסיטה.
זו השנה הרביעית ברציפות שמתעניינים בלימודים, טסים חינם
לקמפוס אילת ליום הפתוח, באדיבותה של חברת ארקיע, שתורמת
05 טיסותמנתב"ג לאילתהלוך ושוב. באוניברסיטה באילתמשקיעים
מחשבה ומאמץ רב בהבאת קיומה של אוניברסיטה מצוינת באילת
לידיעת תושבי המדינה כולה. %08 מהסטודנטים לתואר הראשון
מעתיקים מגוריהם לאילת כדי ללמוד באוניברסיטה ומשתלבים
בעיר בתעסוקה ובהתנדבות בפרויקטים בקהילה, תמורתה הם
זוכים למלגה.
"היתה חשיפה ענקית במרכז הארץ לאוניברסיטה באילת בכלל וליום
הפתוח בפרט", מספרת פרופ' מירי עמית, דיקנית אוניברסיטת
בן-גוריון באילת. מעבר לטסים, היו גם מתעניינים שהגיעו ליום
הפתוח מהצפון בתחבורה ציבורית או ברכבם הפרטי. את ברי המזל
שעלו על הטיסה, ליוותה על המטוס גם הדיקנית. "במהלך הטיסה
שוחחתי עם כמה מהם. התרשמתי שהם מאוד רציניים, מתייחסים
ברצינות לעתיד שלהם. רבים מהם לא היו מודעים שאפשר ללמוד
באוניברסיטה מובילה, ברמה אקדמית גבוהה, ועוד ליהנות מהכיף
של אילת", סיפרה פרופ' עמית.
היום הפתוח הפגיש את המתעניינים לא רק עם האוניברסיטה
האילתית, המעונות והמלגות הייחודיות המוענקות ללומדים בה,
אלא גם עם העשייה המחקרית של הסטודנטים, כבר מהתואר
הראשון. "הסטודנטים זכו לבמה להציג בה עשייה אקדמית מהממת
בעוצמתה. ליום פתוח כזה יש לא רק השפעה כלפי חוץ, אלא גם
כלפי פנים: על סטודנטים ומרצים. יש לזה אפקט של "גאוות יחידה",
העצמת תחושת השייכות לקמפוס. האירוע השנה יצר מומנטום
אקדמי שהוא מעבר ליום פתוח רגיל", הסבירה דיקנית האוניברסיטה
באילת.
היום הפתוח היה רק אחד משלל אירועי שיא שסימנו את סוף שנת
הלימודיםתשע"ד. אתהשבוע החגיגי פתחה האוניברסיטה האילתית
בהצגת פרויקטים שערכו סטודנטים בקורס ניהול עסקים בישראל
ובחירת המצטיינים שבהם. הפרויקטים כולם פרי שיתוף פעולה עם
עיריית אילת, שגם תרמה את הפרסים לפרויקטים המצטיינים.
"הפרויקטים ממוקדים כולם בנושאים מתחום העשייה באילת,
ומאירים היבטים שונים בתחום המסחרי-עסקי, התיירות, ועוד.
נושאים אלו, שהם במרכז ההוויה האילתית, זכו להארה, לבדיקה
סוגרים שנה של מצוינות באוניברסיטת בן-גוריון באילת: ממחקרים של
סטודנטים ועד יום פתוח מוטס למועמדים
1,11,12,13,14,15 2,3,4,5,6,7,8,9,16
Powered by FlippingBook