BizTech

מובילות באקו סיסטם, מה שמקנה לבוגרים את הייתרון התחרותי על הבוגרים האחרים הנמצאים בשוק. הם רוכשים ניסיון שהוא חותמת איכות של התעשיה, כאשר גוגל ומוביל-איי מפתחים יחד עם התוכנית. הקשר עם התעשייה ייחודי מאוד לסקיילאפ, עוזר לדעת בדיוק מה זקוק עובד לדעת עם כל הניואנסים ולהקנות לו את הידע השמה מהתוכנית הזו, 86% הזה. ישנם כאשר הקשר של החברות המובילות עם בוגרי 42 מתוך 11 , הבוטקאמפ משפיע התוכניות השתלבו במוביל-איי בצוותי אלגוריתמיקה. וענת מבהירה לנו, שאין כמובן שום ויתורים בחברות האלו. שם מחפשים את הטובים ביותר. תכנית אדווה היא תכנית ייחודית ללא אקדמאיות, נמצאת בסמינרים החרדים הנחשבים, ומטרתה להשלים לבנות, את הידע התאורטי שתואר מקנה, מבלי לתת להן תואר. גם תכנית זו נבנתה יחד עם חברות התעשייה המובילות, מתוך הבנה, שאם יש כאלו שמסיבותיהם העקרוניות לא מעוניינים בתואר אקדמי, אולם כישוריהם מתאימים לתואר וליותר מכך, נקנה להם את כל הידע הנדרש, כולל התאורטי ונקלוט אותם. התוכנית הזו היא כבר דו שנתית ונכנסת לתוך לימודי הסמינרים לבנות הלומדות בכתות י"ג-י"ד הנדסאיות תכנה של מה"ט. המורות מוכשרות על ידי סקיילאפ והתכנים, כאמור, נבנים יחד עם התעשייה. הירידה לפרטי פרטים מדהימה אותנו, כשענת מספרת על איזה קורס מתמטי שנלמד בדרך כלל בתואר והיה שיקול אם הוא באמת נדרש לתעשייה, והגיע עד לבכירי החברות בחו"ל שהתלבטו ודנו האם חייבים להכניס את הקורס למסגרת הלימודית, או שחבל על הזמן של הבנות. בסופו של דבר, פירקו את הקורס המדובר לגורמים והכניסו לתוכנית רק את החלקים שהיו משוכנעים שיסייעו ללומדות. 60%- החומר שהן לומדות, מורכב מ מהלימודים התיאורטיים והמתמטיים של התואר, כאשר גם כאן גוגל, מובילאיי, אי.בי. אמ ואפל נמצאים במרכז התוכנית ומכוונים את תכניה. עוד בתוכנית, כישורים רכים של איך להתקבל לתעסוקה בתחום, איך להציג פרזנטציה ואיך להכין קורות חיים, וכן מה הם ההבדלים בין עולמות הלמידה והתעסוקה. נושא שמקשה מאוד על בנות חרדיות שאינן מכירות אותו היטב. הרעיון של התוכנית מורכב משלושה צירים מרכזיים. ראשית, השותפות המלאה של החברות לתהליך כולל כתיבת הפרויקטים המעשיים של הבנות, על למנת לייצר להן פרוטפוליו ותיק עבודות שירשימו את התעשייה שהן מבינות את התאוריה שהוסיפו להן. שנית, הידע התאורטי המוקנה להן, שווה הערך לידע אקדמי בליבת מקצוע מדעי המחשב מבלי לתת להן תואר אקדמי. והציר השלישי והמרכזי, הוא ברכתם של גדולי ישראל המאפשרים לתוכנית להתקיים בתוך הסמינרים. סקיילאפ היא חברה לתועלת הציבור מבית סטארטאפ ניישן סנטרל, במטרה לקדם את האקו-סיסטם בישראל, בין היתר, באמצעות חיזוק ההון האנושי, מתוך ידיעה אלף 15 והבנה שכיום יש משרות פתוחות לתחום ההיי טק, ומתוך הבנה שהמחסור העצום בהון האנושי, מייצר המון מורכבויות ועיכוב בקידום ההיי טק בישראל, הציבו לעצמם מטרה לפתח מודלים סקיילביליים שיתנו מענה למחסור האנושי ברבדים שונים כרגע יש פיילוט בסמינר הישן והחדש בירושלים ובסמינר וולף בבני ברק, המורות עוברות כאמור הכשרה על ידי מומחים מהאוניברסיטה העברית ומאוניברסיטת תל אביב. בפיילוט נמצאות שתי כתות בסוף סמסטר ראשון בשנה השניה, וכתות בשנה הראשונה, כך שעדיין אין נתונים על ההשמה, אולם עצם השותפות המעמיקה של התעשייה, נותנת תקווה לסקיילאפ, שהן תוכלנה להשתלב בדיוק כמו בוגרי תכנית האקסלנטים. התוכנית מכשירה את הבנות בדיוק בחלקים החסרים לעשייה. באלגוריתמיקה, סיבוכיות וחישוביות, מתמטיקה בדידה, אלגברה בכל הרבדים שלה וכדומה. נראה שזה המענה האמתי מבחינת הידע, והשאלה רק תהיה אם התעשייה ה'סנובית', תכיר בזה כשווה ערך. אקדמיה – בשביל השכר אבל גם אם לא צריך אקדמיה בשביל העבודה, לפעמים צריך את האקדמיה בשביל השכר. קחו לדוגמה את דבורה, אישה חרדית, אם לארבעה ומפרנסת יחידה, עובדת בחברה ממשלתית כראש צוות פיתוח תכנה וסטודנטית במקביל באוניברסיטה הפתוחה. דבורה למדה בסמינרים חרדיים, כולל לימודי הנדסאית תכנה ואחרי סוג של ‘בוטקאמפ' הצליחה להתקבל לעבודה בתחום בחברה ממשלתית, המעסיקה בנפרד קבוצה ייחודית של נשים ובנות חרדיות. בזכות כישוריה ומסירותה, התקדמה בתפקידיה עד לתפקיד הנוכחי. יש לציין, כי לחברות ממשלתיות יש דירוגי שכר שכלל אינם מתקרבים למקובל בשוק. השפעה גדולה מאוד יש לעצם קיום התואר האקדמי בדירוג השכר. רק כשהבינה דבורה, שהעובדות בצוות הכפופות לה, מרוויחות אלפי שקלים יותר ממנה, נכנעה והחליטה לצאת למסלול של לימודים אקדמיים. חשוב לה לציין, כי במצבה האישי הנוכחי, לא היה לה סיכוי כלשהו ללמוד לתואר ראשון, אילולא המסלול של האוניברסיטה הפתוחה, המאפשר לה ללמוד בבית לאחר סיום יום העבודה והמשפחה. מעבר לזה, היא חושבת שיש באוניברסיטה הפתוחה הבנה מאוד מעמיקה לאוכלוסייה החרדית. היא מספרת לנו על התחשבות מיוחדת בסטודנטיות החרדיות, בכל הנוגע לאתגרים העומדים בפניהן בניהול המשפחה, העבודה והלימודים. “אני מרגישה שהם מאוד מעריכים אותנו על כל ה'מולטי טאסקינג' הזה, שהם פשוט יוצאים מגדרם לרצות אותנו ולהקל מעלינו", היא אומרת. “לא חלילה שאנחנו לומדות פחות או מוותרות על מטלות, פשוט, הם מלווים אותנו הרבה יותר מקרוב ומתחשבים בקשיים. לדוגמה, נאלצתי מסיבות אישיות להיעדר ממבחן שנרשמתי אליו, דבר הכרוך בעלות כספית באופן כללי, וברגע שהיועצת B i zTe c h 30

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==