שיעור חופשי | כסלו תשפ"ג | דצמבר 2022 | גליון 150

חייהםהסודיים שלהמורים 21.5.22 רוני אדלר / 7,000- אני מורה ואני מרוויחה פחות מ שקלים בחודש. אני לא מתביישת להיות מורה. להיפך, אני גאה להיות מורה. אני מלמדת ילדים וילדות קטנים לקרוא ולכתוב. ולשחק. להיות אדיבים ונדיבים. לפתור קונפליקטים. לראות את הטוב באחר, את הטוב ביום שלהם. לשיר ולרקוד. מלמדת אותם להיות בני אדם קטנים ועצמאיים בעולם גדול ומורכב. הם גורמים לי לחייך כל יום, הם נותנים לי אהבה ללא תנאים ואני אוהבת אותם בחזרה. אבל בואו אני אתן לכם הצצה לחיים הסודיים של המורים. ** חשוב לי להדגיש שאני עובדת בבית ספר מדהים שמצליח לראות את הצוות שלו, אבל המגבלות שלו הן אותן מגבלות, ומה שאני מתארת הוא אינו רק מהשנה הנוכחית - הטענות שלי הן כלפי משרד החינוך ולא כלפי בית הספר. . שעות עבודה: או יותר נכון - שעות 1 נוספות. מערכי שיעור, שיחות הורים, תכנון הלמידה, כתיבת תעודות, ימי הורים. על כל אלו אנחנו לא מקבלים תשלום. שעות נוספות גלובליות 18 כלומר, מקבלים במחצית, לבדיקתי, עברתי מכסה זו הרבה לפני סוף המחצית. . השתלמויות: על מנת לעלות בדרגה 2 ולהגדיל את המשכורת צריך להשתלם. על ההשתלמויות אנחנו משלמות דמי רישום (מכספנו הפרטי) והן נעשות *לאחר שעות הלימודים*. ללא השתלמויות - לא ניתן לעלות בדרגה והשכר לא יעלה. . תורנויות: התורנויות מתבצעות על 3 חשבון ההפסקה שלנו. כך נשללת מאיתנו הזכות להפסקה על פי חוק שעות העבודה. אין זמן לאכול משהו, לשתות קפה. ללכת לשירותים!! 30 . כיתות: כיתות גדולות של מעל 4 תלמידים, כל אחד ואחת עולם ומלואו. ילדות וילדים שזקוקים להתאמות במשימות, עם צרכים שונים ויכולות מגוונות. בפועל, אין כלים משמעותיים מספיק שיעזרו להתמודד עם ההטרוגניות והשוני. כל הורה שליווה פעם טיול שנתי יכול להבין כמה מורכב זה יכול להיות. . מספר רב מאוד של מורות ומורים 5 נאלצים להשלים הכנסה ולעבוד בעבודה נוספת על מנת להגדיל את השכר שלהם. תעודת עניות למעמד המורה במדינה. . תמריצים: אין שום 6 תגמול שום תמריץ. תעשי את העבודה שלך מעולה, תעשי אותה גרוע - למשרד החינוך ממש לא אכפת. עבודת ההוראה היא עבודה שוחקת ותמריצים שונים לאורך השנים יעלו את רמת המוטיבציה של המורים (אהבה שמקבלים מתלמידים והורים זה המון, אבל לטווח הרחוק פשוט לא מספיק). במכללות לחינוך ילמדו אותךש-"אין ילד רע, יש ילד שרע לו". וכרגע נמצאות במערכת מאות מורות שרע להן. וכשרע להן, זה רע לילדים, להורים, למערכת. שכר מתאים ותנאים מכבדים יביאו למערכת מורות ומורים איכותיים. יהיה כוח אדם איכותי, ערכי. יהיו כיתות קטנות, מענה אישי ומותאם לילדים על פי הצרכים שלהם. עם שליחות לא קונים במכולת. אני מגיעה לבית הספר כל יום בשמחה, מלמדת את הכיתה שלי באהבה ומאמינה שאני מביאה טוב לעולם. כל מה שאני מבקשת זה הערכה ראויה. בתנאים, בכסף, בכבוד שמגיע לי ולציבור שלם של מורות שנותנות את הלב והנשמה ודורכים עליהן פעם אחר פעם. אני רוני, מחנכת כיתה א', בעלת תואר ראשון בחינוך, שנה שנייה במשרד החינוך ועובדת משרה מלאה. ואני לא מגיעה ■ שקלים בחודש. 7,000- ל שיע ור חופשי | 24 רוני אדלר 21.5.22

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==