שיעור חופשי | ניסן תשפ"א | מרץ 2021 | גליון 133

7 | שיעור חופשי " ימי המשבר הארוכים הללו הביאו לכך שכולם 'גילו' אותם ואת מסירותם, אפילו ההורים. עובדי ההוראה, מתברר, כבר לא שקופים", אומרת ג'ינה מרום, יו"ר הוועד המנהל של עמותת המורים. כיצד את מתארת את תפקודם של המורים בזמן המשבר? "עם פרספקטיבה שגיבשתי במשך שנים רבות - כמנכ"לית עמותת המורים ולפני כן בשורה של תפקידי שטח כמחנכת, מורה מקצועית ומדריכת מורים ברמה המחוזית והארצית – אני מבקשת לומר למורים שאני גאה מאוד בדרך שבה הם מתמודדים עם משבר הקורונה, שהוא יוצא דופן מכל היבט שהוא – חינוכי, מקצועי, חברתי ואישי – וככזה מה להשוות אותו. עובדי ההוראה גילו ְ אין אפילו ל יצירתיות וקור רוח ונרתמו למשימה שרק עכשיו מתחילים להבין את ערכה. בזכותם נשמר הקשר היומיומי עם רוב התלמידים בבית, קשר שחשוב לפעמים הרבה יותר מעוד פרק לימודי. הם הבינו ונתנו לתלמידים הזדמנות לשמור על שגרה, אמנם אחרת, אך חשובה ביותר לכולם - ובמיוחד למי שאין להם תנאים ומעטפת תומכת בבית בימים של חוסר ודאות, מחלה מאיימת, קשיי פרנסה ועוד". בקרוב יקבלו עובדי הוראה רבים מלגה להשלמת לימודיהם האקדמיים. תוכלי להרחיב? "בימים כאלה מקבל פרויקט המלגות לעובדי ההוראה לצורך השלמת לימודיהם האקדמיים משמעות נוספת. הפרויקט מקדם את המטרה הראשית שעליה מושתתת העמותה – עידוד וקידום מעמדם המקצועי והחברתי ובתוך כך טיפוח גאוות יחידה. הדרך לשם, כידוע, עוברת בהשכלה הגבוהה. זו מאפשרת להם להעניק יותר לעצמם וגם לתלמידיהם, ולכן החלטנו בעמותת המורים לשתף פעולה עם הסתדרות המורים בראשות יפה בן דויד ולהעניק סיוע משמעותי בהשלמת מלגות על סך 3,000 התואר. לשמחתי, אושרו שקל כל אחת, והכסף יגיע לזכאים כבר 5,000 בשבועות הקרובים. בהזדמנות זו אני רוצה לברך את שרה ישראלי, יו"ר האגף לפיתוח מקצועי, על ניהול מוקפד ומסור של הפרויקט, שבמסגרתו נקבעו הקריטריונים לקבלת המלגות ולחלוקתן. הנה שתיים מתוך התודות שקיבלנו מהשטח: "'ברצוני לשבח ולהלל את היוזמה הברוכה שלכם - מענק מלגת עידוד ללימודים אקדמיים. אין ספק שהסתדרות המורים רואה לנגד עיניה את טובת המורה והרצון להעלות את מעמדו בדרך ברוכה זו. חשובה במיוחד מלגת עידוד זו, כשמה כן היא בשנת קורונה!', כותבת ד.מ. מתל אביב. 'המשיכו לעמוד לצד המורים ולאפשר לנו להתפתח. תודה לכל המעורבים בכך - למזכ"לית יפה בן דויד, לעמותת המורים, לקרן לקידום המקצועי ולאגף לפיתוח המקצועי'. "י.ש מחיפה כתב לנו כך: 'לא נהוג בדרך כלל להודות, אבל אני מבקש לעשות כך. התבשרתי כי שקל מהסתדרות 5,000 אני עומד לקבל סך של המורים לעידוד השכלתי האקדמית. אני רואה במעשה זה חשיבות עליונה הן מבחינת הסיוע הכלכלי במיוחד בימים אלה והן בשל העובדה שבכך אפשרתם לי לקדם את השכלתי. תבורכו מכל הלב, אין ספק שאתם עומדים מאחורי המורים'". ומה חדש בפעילות עמותת המורים? "עמותת המורים ממשיכה לגבש תוכנית עשירה של פעילויות מקוונות, המיועדות להרחיב את דעתם של עובדי ההוראה, לגרום להם ליהנות, להתאמן ולהטעין אותם באנרגיה שכל כך נדרשת בעבודתם היומיומית. לאחרונה, במסגרת יום האישה הבינלאומי, הצענו להם פעילויות שבמרכזן נשים, כמו כיתת אמן עם הזמרת דיקלה, הרצאה של נועה ירון, מפגש קולנועי שכלל סרט והרצאה על מעמדן הגלוי והסמוי של נשים בהודו ועוד. "יחד עם זאת, עמותת המורים תמשיך להציע מבחר רחב ומגוון של פעילויות מסובסדות בבתי מלון, סיורים לימודיים, סדנאות, ימי עיון, סרטים, מופעים ועוד. ככל שהמשק ייפתח והשירותים השונים לקהל הרחב ישובו לפעול, כך נגדיל ונגוון את העשייה שלנו עבורם. אני מאחלת לכולכם המשך הנאה ולימוד מפעילויות העמותה, וחג פסח  אביבי ושמח", מסכמת מרום. "עובדי ג'ינה מרום: ההוראה גילו יצירתיות וקור רוח ונרתמו למשימה שרק עכשיו מתחילים להבין את ערכה. בזכותם נשמר הקשר היומיומי עם רוב התלמידים בבית, קשר שחשוב לפעמים הרבה יותר מעוד פרק לימודי" "כבר לא שקופים" ג'ינה מרום | מכתב מהלב מהצדעה לצוותי ההוראה בזמן המשבר, דרך אלפי מלגות להשלמת התואר האקדמי ועד החזרה לפעילות הענפה של עמותת המורים. בראיון חגיגי לרגל גיליון הפסח, מספרת יו"ר עמותת המורים ג'ינה מרום על כל התוכניות עבורכם

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==