שיעור חופשי / סיון תשעט / יוני 2019 / גליון 128
פרויקטים שונים במערכת החינוך מבקשים לרתום את היתרונות של שיעורי החינוך הגופני - המתקיימים מחוץ למסגרת הלימודית הרגילה - כדי לאתר ילדים מתקשים, ולעזור להם ללמוד להאמין לימור דומב בעצמם ב שנה שעברה, בכל פעם שגל, תלמיד כיתה ב’ בבית הספר "כוכב הצפון" בתל אביב, לא הצליח לתפוס את הכדור בשיעורי החינוך הגופני, הוא התחיל לבכות. "הוא היה בוכה מכל הלב והיה קשה להרגיע אותו", מספרת שמרית ישמרני, המורה לחינוך גופני. "הוא הרגיש שכועסים עליו, שהוא הרס לקבוצה שלו, ומאחר שהוא ילד רגיש ולא חזק מאוד בספורט, זו היתה נקודה חלשה אצלו". ישמרני לקחה את הילד הזה כפרויקט. כשחילקה את הכיתה לזוגות היא הצמידה לו ילד חזק בספורט, והם נהפכו לחברים. בתוך אקלים הערכים שיצרה ישמרני בכיתות, גל וחבריו למדו שהניצחון אינו העיקר, שלכולם מגיעה הזכות להשתתף ולהתקדם ושכל אחד עושה זאת בקצב שלו. גם היום גל לא תמיד תופס את הכדור, אבל כשזה קורה, הוא לא מתמוטט אלא ממשיך הלאה. השיעור שלמד על עצמו הוא רחב בהרבה מאשר הדרך הנכונה לתפוס כדור. מקרה מסוג זה מדגים את העוצמה הטמונה בשיעורי החינוך הגופני. מעבר לפיתוח הגוף והשמירה על אורח חיים בריא, אין כמו שיעורי החינוך הגופני כדי לזהות קשיים ומצבי מצוקה אצל התלמידים, לראות אותם מעבר לציון ולהעצים אותם. שיעורי החינוך הגופני בבית הספר הם מכרה של זהב להקניית תובנות לחיים, להבנה של מוקדי הכוח והחולשה בכיתה ולזיהוי ילד במצוקה. לומדים חינוך גופני - ומחזקים את הביטחון העצמי שיעור ספורט בבית הספר "רחל המשוררת", כפר סבא. "מלמדים את הילדים שהדרך היא הדבר החשוב" צילום: תומר אפלבאום 21 שיעור חופשי > 2019 יוני 2019 יוני < שיעור חופשי 20
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==