שיעור חופשי / אדר תשעח / מרץ 2018 / גליון 124

אקטואליה “ נכונותך, אדוני הנשיא, לכבד מעמד זה בנוכחותך ולפתוח בפנינו את המשכן שמעניק השראה, גאווה וכבוד לכל אזרח ישראלי – היא המקרינה ומעניקה את המשקל הסגולי המיוחד לאותו מיזם צופה פני עתיד של ‘מחשב לכל מורה’” - כך אמרה המזכ”לית יפה בן דויד בפתיחת הטקס החגיגי שנערך בסוף נובמבר בבית הנשיא בירושלים מורות ומורים, מחנכות, גננות 16 לכבוד מנהלות מצטיינות ומצטיינים בחינוך המיוחד, שקיבלו תעודות הוקרה על פועלם. המיזם מתקיים בסיוע קרן אתנה, ועד כה 2,000- הוענקו בזכותו טאבלטי אייפד לכ שעות 120 מורות ומורים בחינוך המיוחד, וכן הדרכה מקצועיות שתרמו לשיפור הישגי התלמידים והאקלים בבית הספר. בן דויד, שביקשה בדברי ברכתה להאיר את פועלם ומסירותם של אנשי החינוך המיוחד, הוסיפה כי “גם בסביבה המתוקשבת, המודרנית והמתפתחת ביותר, עם כלי העזר היעילים ביותר, לדבר אחד לא נמצא וכנראה לא יימצא תחליף: לאדם, לבן האנוש. הוא המפתח והוא יסוד היסודות”. על יסוד זה עמד גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שאמר בין היתר כי “הגורם הכל כך ‘מיוחד’ בחינוך המיוחד – הוא החומר האנושי, מורי ומורות החינוך המיוחד המעניקים לכל ילד חינוך למימוש מירבי של יכולותיו”. אורי בן ארי, נשיא ומיסד קרן אתנה, השווה את קבלת פני המורים המצטיינים בבית הנשיא לקבלת הפנים לה זוכים חיילים מצטיינים ביום העצמאות, והוסיף כי ישמח אם האירוע הזה ייהפך למסורת שנתית שתביא גם להכרה ציבורית במאמץ המיוחד של אנשי החינוך המיוחד בקידום התלמידות והתלמידים בעלי הצרכים המיוחדים. התוכנית שיזמה קרן אתנה ומופעלת בשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים הושקה ומכוונת להעצים את מורי החינוך 2015- ב המיוחד: היא מאפשרת תקשורת טובה יותר עם תלמידיהם בזכות תוכניות מיוחדות שניתן להכין באמצעות האייפד, ומשנה את חייהם של התלמידים, שיכולים להמשיך את חווית הלמידה בבתיהם, אחרי שעות הלימודים בבית הספר. “ביסוד החינוך המיוחד עומדת ההכרה ביכולתם של כל הילדים ללמוד ובזכותם לכך”, אומר שלמה ישי, מנכ”ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים, ומוסיף כי בזכות הטכנולוגיה, האייפדים והאפליקציות המיוחדות, הילדים שמתמודדים עם מוגבלות זוכים לחיים עצמאיים וטובים יותר. התוכנית המיושמת בחינוך המיוחד היא המשך לשתי תוכניות קודמות - “אייפד למורי , ו”מחשב נייד לכל 2014- המדעים” שהושקה ב . תוכניות אלו הוטמעו 2012- גננת” שהושקה ב בעקבות תוכנית הליבה של הקרן, “מחשב לכל .2007- מורה”, שהושקה ב יעל אפרתי בטקס חגיגי בבית הנשיא, הוענקה תעודת הוקרה 2017- למצטייני החינוך המיוחד ל נשיא המדינה: “הגורם הכל כך ‘מיוחד’ בחינוך המיוחד – הוא החומר האנושי, מורי ומורות החינוך המיוחד המעניקים לכל ילד חינוך למימוש מירבי של יכולותיו” כך נבחרו המצטיינים הבחירה באנשי החינוך המצטיינים בחינוך המיוחד התבצעה בשני שלבים. בשלב הראשון, ועדה מקצועית של משרד החינוך, יחד עם מנהלות המחוזות 34 ומפקחות החינוך המיוחד, בחרה מועמדות ומועמדים (עם ייצוג לכל מחוז). בשלב השני, ועדה מיוחדת של קרן אתנה, הסתדרות המורים ובנק מסד, ולצידה אנשי מקצוע ואנשי ציבור, ראיינה את כל המועמדים ובחרה את המצטיינות והמצטיינים. 16 ואלה הם מצטייני החינוך המיוחד: חני דחבש - מחנכת בבית הספר “עלה” בירושלים; יוחנן נראל - מורה למוזיקה מ”בן יהודה” בירושלים; אסתי ברגר - מרכזת גני החינוך המיוחד באשדוד; פאני יצחק - רכזת תקשוב ב”דקל” בלוד; רחל לוי - מנהלת “אדנים” בחדרה; סוזן ריינהורן - מורה לאנגלית ב”ניצנים” בגדרה; רחל פוקסמן - גננת בגני פרח באלעד; אביבה שמיר - רכזת הנגשה פרטנית בבאר שבע ומחוז הדרום; נורית ליברטי – מנהלת מסלול כבדי שמיעה ב”אורט גאולה” בתל אביב; ענת שקד - רכזת כיתות ליקויי תקשורת ב”ליידי דיוויס” בתל אביב; רוזיטה אודסקי - קלינאית תקשורת מ”גולני” בבית שאן; מרווה עבד אלחאלק - מורה ב”אלזהרא” בירושלים; חמוטל עמית - רכזת תחום מטפלים באמנויות ב”שפרירים” בעמק חפר; ישי זינגר - מטפל בהבעה ויצירה בכיתות החינוך המיוחד ב”דרך אבות” באפרת; מירב מנור - מחנכת כיתה תקשורתית ב”שלמה תל” בחיפה; וקהת בר חמא - מורה לחינוך מיוחד ב”דקלים” בטבריה. יעל אפרתי “גם בסביבה המתוקשבת, המודרנית יפה בן דויד: והמתפתחת ביותר, עם כלי העזר היעילים ביותר, לדבר אחד לא נמצא וכנראה לא יימצא תחליף: לאדם, לבן האנוש. הוא המפתח והוא יסוד היסודות” יפה בן דויד (ראשונה מימין), אורי בן ארי (ראשון משמאל) ושלמה ישי (שני משמאל) צילומים: מארק ניימן / לע"מ נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ולצדו רעייתו נחמה ריבלין ונשיא ומייסד קרן אתנה אורי בן-ארי, עם המורות, הגננות והמורים לחינוך מיוחד שקיבלו תעודות הצטיינות 2018 מרץ < שיעור חופשי 8

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==