אתרוג | חשון תשעח | אוקטובר 2017 | גליון 78
התרבות ועוד. להמחשת השינוי היא מספרת על ערב לעידוד הקריאה שהתקיים בבית הספר בהשתתפות תלמידים והורים. “בסוף הערב כשהוצעו ספרים למכירה, אחת מתלמידות השכונה ביקשה מאביה לרכוש ספר. האב התלבט. ניכר היה שהבקשה מעוררת אצלו קושי, אבל בסופו של דבר הוא קנה לילדה את הספר”. אסתר מספרת שהתלמידות שבאות ממשפחות בעלות יכולת מרגישות אחריות כלפי התלמידות הנזקקות, והן תורמות לחברותיהן בגדים, נעליים ציוד לימודי ועוד, אבל בצורה דיסקרטית על מנת שלא לביישן. כדי ליצור אווירה שוויונית ולמנוע תחרות על מותגים, בית הספר קיבל על עצמו לספק עטיפות למחברות ולספרים. ימי הולדת אינם נחגגים בבתים כדי להצניע את הפערים. לפני כל מסיבת כיתה, מסיבת סידור, סוף שנה וכו’, כאשר התלמידים נדרשים להופיע עם תלבושת מסוימת, המחנכות דואגות להתקשר להורים כדי לוודא שלכל בת יהיה הציוד או הלבוש הנדרש. במקרה הצורך הן דואגות לרכוש את מה שצריך ולהביא את הדברים לביתה של הבת. סגן המנהלת מעצב חוברות לימוד הרב מאיר מלכה, סגן המנהלת, הגיע לאשקלון מאשדוד והצטרף לקהילה התורנית בשכונת עתיקות. הוא מלמד ב”עוזיאל” מזה שמונה שנים. תחילה חינך כיתת בנים ולאחר מכן הפך לסגן מנהלת ולמורה לתנ”ך ולרובוטיקה. הרב מלכה מספר שעמד על ייחודה של האווירה בבית הספר כאשר באחד הבקרים בו היה אמור להתקיים חידון, ראה את המנהלת מסדרת ומטאטאה, כי חשוב היה לה שיהיה נקי ומסודר. “הבנתי שכאן דוגמה אישית אינה מליצה בלבד”. הרב מלכה שידרג את התוכנית הערכית השש שנתית שהונהגה בבית הספר בעזרת כישוריו הגראפיים. לכל נושא שנהגה בבית הספר, נותן הרב מלכה ביטוי עיצובי. הוא מעצב חוברות לימוד ומשחק (אלבום) משחקים, פרסים, עורך חידונים, מבצעים ו”מחיה” את נושא הערכים. בין בת מיצווש לבת מצווה עדנה קרן-ישועה, מלמדת ב”עוזיאל” שנה, סוקרת את השינויים שחלו בו: 26 “משמח אותי לראות את הנוכחות ההורית הגבוהה בכינוסי הורים, את ההתעניינות, את הדרישה של ההורים לתגבור לימודי כאשר מתעורר צורך ואת המוטיבציה שיש לתלמידות. אם בעבר הייתי צריכה ‘להאכיל’ אותן ולשדל, הרי שהיום הן מגיעות אליי עם רעיונות נפלאים משלהן. עשיתי יום אנגלית בבית הספר, ובנות כיתה ו’ הן אלו שהעבירו את היום הזה, הות (משחק ָ ילדה בנתה בעצמה משחק ק אינטראקטיבי המשתף את הקהל כולו) דרך המחשב, מועצת התלמידות השתדרגה והיא מעלה רעיונות רבים ויצירתיים”. עדנה מציינת שבבית הספר ישנן התנדבויות קבועות במהלך השנה וסביב חגי ישראל. “עוזיאל” חונך את בית האבות הסמוך לו, והתלמידות מעבירות פעילויות במועדון קשישים, בגני ילדים ובבית הספר לחינוך מיוחד “מוריה” הסמוך. פעילויות חסד נעשות גם בתוך בית הספר: בנות כיתה ו’ חונכות את בנות כיתה א’ ומלוות אותן מהיום הראשון ללימודים. בפרויקט יש”י (יחד שבטי ישראל), נעשה ניסיון לקרב את הרב אביהוא פישפדר, שהיה חבר הגרעין “היה כאן בית התורני: ספר תורני ‘אסף מימון’ שהיה מפוצץ בתלמידים. אנחנו רצינו לעשות למען הכלל, להצמיח בית ספר מתוך משהו קיים. עשינו סיבוב בכמה בתי ספר, כשהגענו ל’עוזיאל’ נדלקו לנו כל האורות. התחלנו לשכנע הורים לרשום את ילדיהם לכיתה א’, עשינו ערבי הסברה וכנסים” תלמידות בהפסקה חשון תשע"ח 18
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==