אתרוג | חשון תשעח | אוקטובר 2017 | גליון 78
ספרי לימוד וכדומה. עליזה: “אנו בשיתוף פעולה מתמיד עם הרשות והרווחה ועם גמ”ח הגרעין התורני, בניהולו של אורן סרוסי, וברוך השם התוצאות מעידות בעד עצמן ואנו רואים התקדמות משמעותית. רוב התלמידות נשארות בחינוך הדתי וממשיכות לבתי ספר איכותיים”. האב קנה לילדה ספר אסתר אידה, רכזת פדגוגית ובעבר סגנית מנהלת של בית הספר, מלמדת בבית הספר שנה. היא מספרת שבעבר סבל בית 29 הספר מתופעות של אלימות, חוסר עניין מצד ההורים, היעדר מוטיבציה והישגים נמוכים, אך כל זה השתנה עם שילוב הגרעין התורני. כהכנה לשילוב עבר הצוות תהליך שינוי: “התקיימו ישיבות רבות, של המורים וגם של ההורים, הייתה הרבה חשיבה משותפת. אנחנו עצמנו למדנו ונרתמנו לתהליך הפנימי שעסק בהכלה גדולה ובעבודת המידות שלנו, והכול במקביל לתהליכי עומק של פדגוגיה איכותית ושל שינוי תרבותי בקרב אוכלוסיית השכונה. “עבדנו על מיפויים כיתתיים מהם נגזרה תוכנית עבודה כיתתית. פיתחנו כלים ומיומנויות. תכננו פעילויות העשרה תרבותית (משחקי חשיבה, נגינה, קריאת ספרים וכו’), השתלמויות בית ספריות ומקצועיות והעצמת המורים עצמם. עבדנו גם על מתן מענה לבעיות נפשיות כדי לאפשר פניות ללמידה. השתמשנו בשיטת אלבוים ובתרפיות רגשיות מגוונות. עבודה הוליסטית הכרוכה בהיבט רגשי, חברתי חוויתי ולימודי”. לדברי אסתר, השינוי שחל בעבודת המורים הניב שינוי באקלים בית הספר, בהרגלי הלמידה, בהישגי המיצ”ב, בצריכת אסתר אידה, רכזת שנה בבית 29 , פדגוגית “כל הצוות עבר הספר: תהליך של שינוי. הרבה ישיבות של מורים ושל הורים וחשיבה משותפת. עבדנו על מיפויים כיתתיים מהם נגזרה תוכנית עבודה כיתתית, פיתחנו כלים ומיומנויות. תכננו פעילויות העשרה תרבותית, השתלמויות בית ספריות ומקצועיות והעצמת המורים עצמם” אסתר אידה, רכזת פדגוגית בספרייה חשון תשע"ח 17
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==