אתרוג | חשון תשעח | אוקטובר 2017 | גליון 78
בנקודת מפגש בין אוכלוסייה מאוד איכותית ודורשת לבין אוכלוסייה בעלת קשיים, וראיתי שכולם יכולים להרוויח מהמפגש הזה. זה לא שאין אתגרים וקשיים, יש ולא מעט. אבל ההצלחות והקטנות הגדולות ובעיקר היופי של התהליך, נותנים סיפוק רב ולצד זה אני נושאת כל יום תפילה לריבונו של עולם שנעשה שליחותנו נאמנה ושיהיו כל מעשינו לשם שמיים”. לדברי עליזה, השתלבות הגרעין התורני הפכה את בית הספר למקום מצמיח לכולם: “מקום בו נוצרים קשרים והזדמנויות שלא היו נוצרים ללא האינטגרציה בין הוותיקים לילדי הגרעין התורני. אנו נמצאים פה בשליחות גדולה ובהבנה שילדי ישראל כולם קדושים וטהורים ולכולם מגיעה הזכות להתחנך על ברכי התורה ובחיבוק גדול, אוהב וחם שלנו”. שילוב הגרעין התורני הביא לשינוי בכל התחומים. הצוות גדל והמורות הוותיקות עברו השתלמויות בתחום הערכי תורני שבעקבותיהן נבנתה תוכנית חינוך ערכית שש שנתית. התוכנית מקיפה את הנושאים שהצוות סימן כבסיסיים לבניית זהות דתית לאומית: שבת לה’ (אמונה ושבת), הכרת הטוב (כיבוד הורים, ברכות, הכרת הטוב לזולת ולסביבה), כל מילה פנינה (תפילה, שמירת הלשון וקדושת הפה), הדרך הטובה (עין טובה, חבר טוב, שכן טוב, הרואה את הנולד ולב טוב) נשות עם עולם (נשות התנ”ך, נשות חז”ל) ואהבת ישראל העוסקת בעם, ארץ ותורת ישראל. עליזה מביאה כדוגמה להפנמת התוכנית תלמידה שהוזמנה לביתה של עליזה בעקבות בקשתה להבין לעומק את מהות השבת, נוכח העובדה שבביתה לא שומרים שבת. תלמידות “עוזיאל” מבקשות מהמורות להתלוות אליהן בקניית חצאיות, “לא מתוך הכרח או כפייה, אלא מתוך חברות”, מדגישה עליזה. בית הספר מעורב בחיי התלמידות ומשתדל לעזור למשפחותיהן. הדבר מתבטא בעזרה לקראת חגים, ברישום לקייטנות וברכישת סגן המנהלת, הרב “על מאיר מלכה: ייחודה של האווירה בבית הספר למדתי לראשונה כאשר באחד הבקרים היה אמור להתקיים חידון, וראיתי את המנהלת מסדרת ומטאטאה, כי חשוב היה לה שיהיה נקי ומסודר. הבנתי שכאן דוגמה אישית אינה מליצה בלבד” הרב מאיר מלכה, סגן המנהלת עדנה קרן ישועה, רכזת חברתית ומורה לאנגלית שיעור מדעים בנושא רובוטים חשון תשע"ח 16
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==