אתרוג | חשון תשעח | אוקטובר 2017 | גליון 78

מהמורה כרטיס תנועה, יוצאים למרחב התנועה, עושים תרגילים במשך כשלוש עד חמש דקות ושבים לכיתה להמשך השיעור. שמחה גיל מסבירה כי מרחב התנועה הוקם בשיתוף עם הורי בית הספר, כדי לאפשר לתלמידים הזקוקים לכך לאוורר את עצמם ולחדש אנרגיה להמשך הלימוד. “מרחב התנועה מעודד יחס הוגן לשונות הטבעית שבין הילדים. הם לומדים להפנים את העובדה שיש ילדים שקשה להם מבחינה לימודית לשבת בכיתה במשך כל השיעור. לומדים גם ליהנות מהפעילות המעניינת והמיוחדת של יציאה מחוץ לכיתה על מנת לנקות את הראש ולחזור לכיתה רעננים ומרוכזים יותר.” בכיתת ג’ וד’ משתמשים להשגתאותה מטרה של הרפיה פיזית בכדור פיזיו, במזרון ובמתקן פדלים. תלמידים הזקוקים לכך מורשים להפעיל את גופם באמצעות האביזרים הללו שנמצאים בחדרי הכיתות. “הרעיון צץ מתוך הצורך לגוון את הלמידה ולנוכח העובדה שיש רמת קשב הולכת ופוחתת בימינו. כדור הפיזיו מאפשר לילד ישיבה תנועתית, מחקרים הראו שפעולה תנועתית מסייעת בלמידה” מבהירה שמחה גיל. ד”ר מירי שחף, רכזת חינוך גופני, מוסיפה שהחינוך הגופני קיבל בבית ספר “עמיטל” פן ייחודי שפותח גם לצורך חינוך ערכי ופיתוח כישורי למידה. ד”ר שחף: “ישנם ילדים שקשה להם לשבת שעה שלמה. זה מקשה על המורים, על התלמידים עצמם ועל חבריהם. בעצה אחת עם המורים פותחה תוכנית המגדירה באופן מעשי את תהליכי ההתמודדות עם מצבים של אי שקט, באמצעות שימוש בתנועה פיזית של התלמידים”. ד”ר שחף מסבירה כי השימוש בתנועה לצרכים חינוכיים נעשה בשלושה אופנים: תנועה כבדרך אגב - שימוש בכדור הפיזיו ובפדלים שנמצאים בשלוש כיתות ג’ וד’; תנועה לשמה - מתבצעת במרחב התנועה על ידי מחנכות הכיתות. תנועה לשמה היא גם פעילות המתבצעת בכיתות ב’ ומעלה, בין בבוקר. התלמידים 11- ל 10 השעות עוסקים בפעילות גופנית, ריקוד או תנועה על פי שירים מוכרים להם המותרים להשמעה בבית הספר; תנועה מושכלת - פיתוח תנועה על פי תכנים. לדוגמה ד”ר מירי שחף, רכזת חינוך גופני תלמידים יושבים על כדורי פיזיו בשיעור חשון תשע"ח 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==