אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77
לממש את יכולותיהם בתחומי דעת שאינם קשורים ללימודים ולהרחיב את עולמם של התלמידים. הפרויקט מופעל כשעה רוחבית רב גילית פעם בשבוע לכל בית הספר. במסגרת התוכנית התלמידים מקבלים הזדמנות לעבוד בהנחיית המורה עם חומרים. הם עובדים עם חומרים שונים, כמו פלסטלינה ובדים, ולעתים מקשרים זאת לתחומי דעת הנלמדים בכיתה. כשלומדים על ראש השנה, או על ראש חודש באמצעות מדרש או סיפור אגדה יהודי הקשור לנושא, אפשר ליצור בפלסטלינה את הדמויות של הגיבורים ולהמחיש את עלילת הסיפור. בתוכנית בשם “סיפורי בדים” שהיא חלק מפרויקט “בחפץ לב” לומדים על ההיסטוריה של יצירת הבדים, החומרים שמהם יוצרים בדים (כותנה, פשתן, צמר ועוד), תפירה וצירוף של חומרים שונים ליצירת בדים. אגב לימוד זה לומדים על איסור שעטנז ומשמעותו. הבז האדום וסיפורי עצים הגדיר ארגון אונסק”ו העולמי 2011 בסוף שנת את אזור המועצה האזורית עמק מגידו כמרחב או כשמורה ביוספרית, היינו: אזור המשלב בין שימור ערכי הטבע ובין מתן מענה לצורכי התושבים. בני האדם המתגוררים בשמורה ביוספרית חייבים לקבל על עצמם מגבלות שונות ולאמץ נורמות התנהגות מחייבות. “קשת התקווה” מותאם למרחב הביוספרי. מבני הכיתות חד קומתיים וסביבם צמחים המאפיינים את האזור כמו חלמית (חוביזה), תיון דביק, רקפות בר. מחוץ לכיתות ספסלי אבן ובסמוך גומחות קטנות המשמשות כמלכודות מנהלת בית הספר, סמדר עקרי: “היוזמה להפיכת בית הספר למשלב באה מהקהילה. היו הורים שהביעו רצון להקים בית ספר אחר. חברנו אליהם ונוצרה הזדמנות להתפתח ולהתקדם. מספר התלמידים גדל, פותחה תפישה חינוכית ממזגת, שאינה מפרידה בין דתיים לחילונים, ונוצר משהו חדש” רכזת מדעים, מירי קדוש מנהלת בית הספר, סמדר עקרי מימין: מביטים בתיעוד על חיי הבזים בשיעור מדעים. משמאל: קני הבזים הנמצאים על ארגזי רוח פתוחים בגג הכיתות הנמוכות תמוז תשע"ז 21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==