אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77
העשירית, היא בוגרת אולפנת אמנה בכפר סבא ובעלת תואר שני במנהל עסקים ממכללת נתניה. לדבריה “ההורים ששולחים את ילדיהם לאלומות לא מגיעים בהכרח ממשפחות דתיות. הם בחרו בבית הספר בגלל אופיו ובגלל תוכניות הלימוד הייחודיות שלו. הייחודיות היא חוויית למידה המשלבת שימוש בכלים טכנולוגיים כמו מחשבים אישיים, אייפדים, סמארטפונים, וגם רובוטים”. הגישה לתוכניות הלימודים היא אינטרדיסציפלינרית, היינו: שילוב בין מקצועות ותחומי דעת כמו למשל שילוב בין לימודי תוכנות ללימוד נושא ירושלים. “הדגש העיקרי הוא על למידה עצמית. אנחנו מעודדים את התלמיד להפוך ללומד עצמאי ולהתקדם בקצב שלו”, מסבירה בלייר. בבית הספר שתי כיתות המוגדרות ככיתות סייבר. כיתות אלו הן כיתות האם של כיתות ד’. הכיתות נבנו כדי לתת מענה ללמידה . כיתה אחת נבנתה על פי תפקודי 21- במאה ה הלומד והכיתה השנייה כבית מדרש. כל כיתה מחולקת לשני אזורים, האחד למטרות למידה פרונטלית במליאה והוא משמש למפגשי בוקר, לתפילה ולהקניה של חומרי לימוד חדשים. האזור השני מיועד ללמידה עצמית וקבוצתית. על השולחנות נמצאים מחשבים או אייפדים שהתלמידים נעזרים בהם לצורכי תרגול ופיתוח עבודות עצמיות. השנה לומדות בכיתות הסייבר שתי כיתות ד’. בלייר: “כיתות הסייבר מהוות מכשיר יעיל לשינוי תפיסתי ופדגוגי. מורה שרגיל לעמוד מול כיתה וללמד חומר בצורה פרונטלית, בכיתת סייבר הוא הופך למנחה, מדריך ידידותי הקרוב לתלמידים״. לדבריה העולמות הווירטואליים הם כיום סביבת משחק ומפגש טבעית ויומיומית עבור התלמידים. ״הם פועלים בהם בדרך שגרה והשימוש בהם בתהליך הלמידה יוצר חוויית למידה טבעית וקרובה לעולמם של הלומדים”. טינקרינג: מפרקים מכשירים ולומדים לינוי שראלי, בעלת תואר שני בחינוך מתמטי מסמינר הקיבוצים, היא רכזת המתמטיקה באלומות. “בית הספר מוגדר כבית ספר מעמיק בתחום המתמטי”, היא מסבירה, “ההגדרה הזאת כוללת שימוש מוגבר באמצעי המחשה מתקדמים, בניית משחקים שונים במחשב, שימוש ברובוטים ופירוק של מכשירים אלקטרוניים (מערכות סטריאו, מחשבים ישנים ועוד) כדי ליצור מהם דברים חדשים”. מעבר לשימוש בספרי לימוד ובחוברות, נעשה שימוש מושכל ורחב במאגרי מידע ובאתרי תוכן, וכן תרגול באמצעות מחשב. השימוש באתרי למידה, הממומן על ידי בית הספר, מסייע למורים בבניית מערכי שיעור ולתלמידים בהכנת שיעורי הבית. אחד הכלים הדיגיטאליים הבולטים לצורך זה הוא “סביבת ”, תוכנית למידה מקוונת של עיריית תל 365 אביב, שבמסגרתה מנהלים התלמידים מחברת דיגיטאלית שבה הם מבצעים מטלות לימודיות שונות. בשכבת ו’ מופעל פרויקט שנקרא “גופים הנדסיים בתלת מימד”. הכיתה מתחלקת לקבוצות וכל קבוצה לומדת סוג אחר של גופים הנדסיים ויוצרת גופים הנדסיים, תוך עשיית שימוש בחומרים כמו מקלות וסוכריות גומי, שיפודים ובריסטולים. בהמשך בונים דגמים של גופים הנדסיים בתוכנת תלת ממד ומדפיסים את התוצרים הסופיים במדפסות תלת ממד שנמצאות בבית הספר. רכזת מתמטיקה, לינוי שראלי: “בית הספר מעמיק בתחום המתמטי. ההגדרה הזאת כוללת שימוש מוגבר באמצעי המחשה מתקדמים, בניית משחקים שונים במחשב, שימוש ברובוטים ופירוק של מכשירים אלקטרוניים כמו מערכות סטריאו, מחשבים ישנים ועוד, כדי ליצור מהם דברים חדשים” רכזת מתמטיקה, לינוי שראלי תלמידים עובדים על מיומנויות של פירוק ויצירה תמוז תשע"ז 17
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==