אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77
מנהלת בית הספר, ענת בלייר: “שתי כיתות מוגדרות ככיתות סייבר, והן מהוות מכשיר יעיל לשינוי תפיסתי ופדגוגי. מורה שרגיל לעמוד מול כיתה וללמד חומר בצורה פרונטלית, בכיתת סייבר הוא הופך למנחה, מדריך ידידותי הקרוב לתלמידים. העולמות הווירטואליים הם כיום סביבת משחק ומפגש טבעית ויומיומית עבור התלמידים. הם פועלים בהם בדרך שגרה, והשימוש בהם בתהליך הלמידה יוצר חוויית למידה טבעית וקרובה יותר לעולמם” ב ית הספר הממלכתי דתי “אלומות” .1960 ברמת אביב הירוקה נוסד בשנת תלמידים 340- כיום לומדים בו כ בנים 15 המגיעים אליו משכונות הצפון, וכן ובנות למשפחות יוצאי אתיופיה המתגוררות ביפו. הלימודים מתנהלים בכיתות מעורבות, 35 מהגן ועד כיתה ו’. צוות המורים מונה סייעות המשולבות בשתי כיתות 20 - מורים ו גן, בכיתת חינוך מיוחד ובעבודה פרטנית עם תלמידים הזכאים לסייעת צמודה. בשנים תלמידים 60- האחרונות קלט בית הספר כ 90- עולים מצרפת, ובסך הכול לומדים בו כ עולים: מבריטניה, ספרד, איטליה ואתיופיה. מתלמידי בית הספר 45%- שפת האם של כ אינה עברית (אלא צרפתית, אמהרית, אנגלית, איטלקית). העבודה בכיתות היא דיפרנציאלית ומותאמות לצורכי התלמידים. תוכנית לימודים משלבת טכנולוגיה ענת בלייר, מנהלת בית הספר זו השנה צילמה: אסנת קרסננסקי | כתב: ראובן שבת רובוטים ומשחקי מחשב בבית הספר “אלומות” בתל אביב משלבים חדשנות טכנולוגית בתחומי הדעת השונים. התלמידים לומדים לפתח רובוטים ומשחקי מחשב לימודיים מרחב בית מדרש בכיתות ד’ המוגדרות ככיתות סייבר מנהלת בית הספר, ענת בלייר תמוז תשע"ז 16
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==