אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77

בקבוצת ווטסאפ בכיתתו, די מהר גילינו את התופעה בכיתה נוספת. הצוות החינוכי שילב כוחות וזה עזר למפות את התופעה, הבנו עם אלו הורים ותלמידים צריך לדבר כדי להפסיק את התופעה, שאכן פסקה תוך זמן קצר". בית הספר חותר לחנך את התלמידים לקבל על עצמם אחריות בכל התחומים. סיירת תלמידים מרכזת את אחריות התלמידים על תחומים שונים בבית הספר כגון קישוט, גינון, תרבות. במסגרת הוועדה "והיה מחנך קדוש", התלמידים מקבלים אחריות גם על ניקיון השירותים. בין מקצועות הלימוד משולב שיעור בחירה קבוע במערכת. התלמידים יכולים להעשיר את עצמם במגוון נושאים: ספרות סת"ם, מחשבים, רובוטיקה, ספורט, פסיפס, צילום, דרמה, בישול ואמנות. תלמידים מצטיינים בשכבות ה'-ו' לומדים "שעות אמירים" בתחומים כגון אמנות יהודית במקרא, רובוטיקה, הנדסת חשמל ופיתוח סביבתי. מדעים ואמנויות "אורות עציון" מפעיל תוכנית משולבת להוראת מדעים הכוללת, הנדסת חשמל, מגמת חקר, אווירונאוטיקה וחווה חקלאית. התוכנית נלמדת החל מכיתה ד'. כמו כן קיימת מגמה של פיתוח סביבתי, שכוללת פיתוח פינות נוי, מיחזור, הקמת גדר חיה ופינת חי. רכז המדעים, אושרי אילוז, מספר כי בית הספר מקדם את גישת החקר במטרה לפתח אצל התלמידים חשיבה עצמאית ויצירתיות. בפרויקט השנתי של "יריד חקר לכיתות ו'', מציגים התלמידים תוצרים שפיתחו. השנה נלמד גם הנושא של חקר החלל, ותלמידי כיתות ז' השתתפו בחידון הארצי על שם אילן רמון. נושא מדעי נוסף שמקבל חיזוק בבית הספר הוא חינוך לקיימות. גדר ירוקה נשתלה על ידי התלמידים בכניסה לבית הספר, תוך שימת לב לא רק לפן הסביבתי אלא גם האסתטי. במסגרת החינוך המוזיקלי תלמידי כיתות ג' לומדים לנגן בחלילית, בכיתות ד'-ה' בכלי הקשה, נשיפה ומיתר (מנדולינה, גיטרה או דרבוקה) ומכיתות ו' התלמידים משתלבים בהרכבים מוזיקאליים. כמו כן מתקיימים מפגשים מוזיקאליים מדי שבוע במסגרת "עונג שבת". בית הספר מקיים מקהלה בניצוחו של הרב נחמיה ליטקה, סגן המנהל, ותזמורת בית ספרית. מחדשים בקודש   הרב יואב פורת, מחנך כיתה ז' וסגן המנהל, משמש גם כרכז פדגוגי של מקצועות הקודש הנלמדים לפי שיטת ברקאי. עד כיתה ד' משתדלים להקיף כמה שיותר מחמשת חומשי תורה ונביאים ראשונים. ומכיתה ה' לומדים כמה שיותר מסכתות מסדר "מועד" ו"נזיקין". הרב מציין כי לימודי קודש מתקיימים גם במסגרות חוץ כיתתיות. לימוד יומי אחרי מנחה על בסיס בחירת התלמיד, בקבוצה רב תלמידים (בעיקר תלמידי ו'- 45- גילית של כ ח'), בנושאים כגון הלכות לשון הרע ומשנה. בימי חמישי בערב מתקיים "משמר לימוד" עם הורים ואברכים, בהנחיית הרב מיכאל פרידמן, רב בית הספר. הלימוד הוא אודות פרשת שבוע, משנה או סיפורי צדיקים, תוך הדגשת ערכים ומידות טובות. אחת מכיתות ז' בחטיבת הביניים לומדת יחד עם אברכים בישיבת "הר עציון" בימי חמישי ושישי. הלימוד מתקיים בישיבת הר ציון, כאשר לכל תלמיד יש אברך שלומד איתו. בית הספר מקיים שני ערבי שיא בשנה. האחד עמיקם לדרר, יועץ כיתות ו'-ח' הרב אפי כדורי, מורה לגמרא עמיקם לדרר, יועץ כיתות ו'-ח': "הנהגנו פגישות קבועות של היועצים עם מחנכי הכיתות ורכזי השכבות. הפגישות התדירות יצרו שפה משותפת והתחזקה התחושה שאפשר להתמודד ביחד. למשל כאשר אחד המחנכים העלה בפגישה בעיה של שיימינג בקבוצת ווטסאפ בכיתתו, די מהר גילינו את התופעה בכיתה נוספת. הצוות החינוכי שילב כוחות, הצלחנו למפות את התופעה ולהפסיק אותה" תמוז תשע"ז 14

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==