אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77

יועצת כיתות ג'-ה', אפרת מרקוס הספר משקיע משאבים ניכרים בקליטת ילדי מהשעות הפרטניות שמוקצות 85% . עולים לתמיכה ולקידום עולים חדשים על ידי משרד החינוך מוקדשות בבית הספר ללימודי שפה. שני מורים מבית הספר הוקצו לצורך קידום העולים בתחום הלימודי והקהילתי, תוך היעזרות בתקציב שעות הוראה מתקנת שמקצה עמותת "אורות עציון". מרכז עציון אפרת מרקוס, יועצת כיתות ג'-ה', מפעילה מרכז להעצמה רגשית, חברתית ולימודית שנקרא "מרכז עציון", בסיוע מתנדבים, סטודנטים, בנות שירות ומורים. המרכז מציע פעילות הפגתית כגון חוג בישול, חוג נגרות, פינת החי, אמנות וצילום. אפרת: "הפעילות במרכז תורמת ללימוד מיומנויות חברתיות ולהעלאת הדימוי העצמי ומאפשרת הפוגה מן הלימוד האינטנסיבי. היועצים של בית הספר עוקבים, מדריכים ומלווים מקצועית את התהליך מול התלמידים, תוך שיתוף פעולה עם אנשי הצוות החינוכי במרכז". עמיקם לדרר, יועץ כיתות ו'-ח', מספר כי בבית הספר הונהגה מסורת פגישות קבועות של היועצים עם מחנכי הכיתות ורכזי השכבות. "הפגישות התדירות יצרו שפה משותפת. אם לפני כן המחנכים הרגישו בודדים בכיתה, בפגישות התחזקה התחושה שאפשר להתמודד ביחד. למשל כאשר אחד המחנכים העלה בפגישה בעיה של שיימינג הרב שוקי שריר, מחנך כיתה ח', מורה להיסטוריה וציונות: "התוכנית הייחודית 'עושים ציונות בגוש עציון, העצמה ויצירה' מתארת את תולדות ההתיישבות בגוש. גוש עציון ספג לא מעט אירועי טרור, ועלה הצורך החינוכי לברר את הקשר לחבל הארץ שאנו גרים בו, ולמה צריך לשלם מחירים כאלה כדי לחיות בו" הרכב מוזיקלי של התלמידים יחד עם מקהלת בית הספר תמוז תשע"ז 13

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==