אתרוג | תמוז תשעז | יולי 2017 | גליון 77

יותר, אבל זה מה שאני רוצה, לא באתי לחתום כרטיס", אומרת ציון רוזנר, מחנכת כיתה ט', ומציינת כי בכיתה ט' עיקר העבודה היא "לתת לבנות להיכנס לראש של האולפנה. לכן קודם כל אנחנו מתחילות בנושא החסד והנתינה לחברה. זה הבסיס שמאפשר לנו ליצור מכנה פנימי משותף לבנות". בכיתה ט' עוסקים גם בהקניית הרגלי למידה והתנהגות. "התלמידות מגיעות אלינו בכיתה ט' מבתי ספר שונים, עם הרגלים שונים ויחס שונה ללימודים", מסבירה רוזנר. "אני רואה את זה כמו פלסטלינה מצבעים שונים שצריך ללוש יחד כדי שיתקבל משהו עם צבע דומה. השנה שלי היא קריטית, שכן עד כיתה י' הן כבר לומדות להתנהל נכון וללמוד. זו העבודה הכי קשה". האולפנה מפעילה תוכנית "תלמידאות", שמטרתה ללמוד איך להיות תלמידה. "אנחנו לומדים את ה'תלמידאות' דרך התנ"ך ודרך הספרות", מסבירה רוזנר, "וגם המחנכת לומדת. כל הכיתה לומדת איך לומדים". בנוסף יש התייחסות מתמדת לממד הרגשי "יש הרבה שיחות אישיות, וזה חשוב כי הן צריכות המון תמיכה רגשית כדי לעבור את האולפנה בהצלחה”, אומרת רוזנר, “אנו מאמינות בגבולות מאוד ברורים שבתוכן חייבת להיות המון אהבה. אין היום ‘דיסטנס’ כמו פעם, אבל יש הנהגה, וזו ההנהגה של המחנכת וכן, הן בהחלט קוראות לי ‘המורה’, ולא בשמי ■ הפרטי”. ציון רוזנר, מחנכת כיתה ט’: “התלמידות מגיעות אלינו בכיתה ט' מבתי ספר שונים, עם הרגלים שונים ויחס שונה ללימודים. אני רואה זאת כמו פלסטלינה מצבעים שונים שצריך ללוש יחד כדי שיתקבל משהו עם צבע דומה. השנה שלי היא קריטית, שכן עד כיתה י' הן כבר לומדות להתנהל נכון וללמוד" שיעור מחול סידורים אישיים בעיצוב התלמידות תמוז תשע"ז 10

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==