˙ Â ˘ „ Á
¥
הטכניון דורג במקום הראשון בסקר מוסדות אקדמיים בישראל. הסקר בוצע
על ידי מכון המחקר "מעל הממוצע", בפיקוחו של פרופסור יעקב הורניק,
ישראל. גם בשנה שעברה )6002( זכה הטכניון במקום הראשון
msn
עבור
בדירוג זה.
עורכי הסקר שיקללו נתונים שונים, ביניהם היקף המחקר, איכות חברי הסגל,
יוקרתו של המוסד, חיי החברה והיחס לסטודנט. הסקר מבוסס על עמדותיהם
של 006,8 סטודנטים מ-53 מוסדות אקדמיים בישראל, כמו גם על נתונים
של המועצה להשכלה גבוהה ועל בדיקות של "לקוח סמוי".
Ô Â ˘ ‡ ¯ ‰ † Ì Â ˜ Ó ·
Ì Á † ¯ ˘ ˜
אירוע הסיום של התחרויות העממיות במתמטיקה מטעם "קשר חם" לשנת
תשס"ז התקיים השנה בבית ספר תיכון מקיף ז' באשדוד. "קשר חם" - המרכז
לקידום שיפור וריענון החינוך המתמטי בטכניון - הוא פרויקט שנועד לעודד
את לימודי המתמטיקה בישראל ולאתר תלמידים מצטיינים. המרכז מקיים
תחרויות עממיות מאז שנת הלימודים תשנ"ג )4-3991(, בהשראת פרויקטים
דומים המתקיימים בעולם, בעיקר באוסטרליה ובדרום אפריקה.
ראש מרכז "קשר חם", פרופסור נצה מובשוביץ-הדר, נשאה באירוע הסיום
הרצאה על ליאונרד אוילר, מגדולי המתמטיקאים בהיסטוריה, שהשנה מלאו
003 שנה להולדתו. כמו כן חולקו פרסים למצטיינים מכל אזור.
Á Â Ó ‰ † ˙ ‡ † Á Â ˙ Ù Ï
האם הוראה בבית הספר מתאימה לדרך שבה המוח קולט ומעבד מידע?
האם בית הספר "ידידותי" למוח הלומד - או עורם עליו קשיים מיותרים?
מהן ההשלכות של חקר המוח על לימודי מדע? נושאים אלה עמדו במוקד
כנס שנערך בטכניון ב-61 ביוני במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים. את
הכנס ערכה פרופסור מרים ריינר במסגרת מיזם חדש, במינוי המדען הראשי.
בכנס הוצגו חידושים אחרונים בתחום הלמידה ופעילות המוח: דימות מוחי
ולמידה; פעילות חשמלית במוח ולמידת מדע; ושימוש במציאות מדומה.
ÈÓ‡ÏÈ·†ÒΆ≠†È‡ÂÙ¯†·ÂˆÈÚ
ב-41 ביוני התקיים בטכניון כנס בינלאומי בנושא עיצוב רפואי. את הכנס
ערכו מוסד נאמן והפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים.
הכנס קיבץ מדענים, מהנדסים, מעצבים, רופאים, אדריכלים ואנשי היי-טק
לרב-שיח בנושא עתיד העיצוב הרפואי. את הרצאת הפתיחה נשא פרופסור
מנואל טרכטנברג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. פרופסור טרכטנברג
הסביר כי המועצה שבראשה הוא עומד פועלת לצמצום העוני הן באמצעים
(. "התוכנית
low tech
ישירים והן באמצעות חיזוקה של התעשייה המסורתית )
שגיבשנו, תוכנית שכבר אושרה בממשלה, נועדה לצמצם את הכלכלה הדואלית
הקיימת במדינת ישראל, כלכלה שבה מגזר מצומצם מאוד )היי-טק( נמצא
במקום אחר לחלוטין מהתעשיות המסורתיות. עלינו לטפח עתה את התעשיות
הישנות, ותחום העיצוב התעשייתי בכלל, והעיצוב הרפואי בפרט, עשוי להוות
מנוף מרכזי בתהליך זה."
הכנס אורגן על ידי ד"ר נעמי ביטרמן ופרופסור שלמה מיטל מישראל,
, איטליה.
IUAV
ופרופסור מדרדו צ'יאפוני מ-
‰È‚ÂÏÂÓÂÙ †‰¯Â˘ËÈί‡
בחודש מאי התקיים בטכניון כנס בנושא "ארכיטקטורה ופנומנולוגיה",
בהשתתפות ארכיטקטים וחוקרים מרחבי העולם. "מטרת הכנס היא לקדם
את השיח הפנומנולוגי בישראל ולהביא לחידושו ולהחייאתו בעולם," הסבירה
פרופסור איריס ערבות )מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים( שיזמה את
הכנס ועמדה בראשו. "העולם עבר שינויים טכנולוגיים וחברתיים המציבים
אתגרים חדשים לשיח ולעשייה האדריכליים. בסביבה העכשווית, המתאפיינת
בגלוקליזציה )גלובליזציה ולוקליזציה(, מציע הכנס חזרה אל הפנומנולוגיה
כדרך בארכיטקטורה."
אורח הכבוד שנשא את הרצאת הפתיחה הוא דליבור ווסלי, מייסד אסכולת
אסכס - האסכולה הפנומנולוגית. ווסלי היה המורה של אדריכלים מוכרים
כגון דניאל ליבסקינד, אשר זכה בתחרות הבינלאומית לתכנון מחדש של
מרכז הסחר העולמי לאחר קריסת מגדלי התאומים.
Ì Ï Â Ú · † Ì È Ï È · Â Ó ‰ Ó
הטכניון דורג במקום ה-83 בדירוג האוניברסיטאות הטכנולוגיות הטובות בעולם.
את כל 51 המקומות הראשונים תופסות אוניברסיטאות אמריקניות. במקום
.
(MIT
הראשון נמצא המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס )
בדירוג, שנערך על ידי אוניברסיטת גיונג טונג בשנחאי, סין, מקדים הטכניון
כמעט את כל האוניברסיטאות באירופה - מקדימות אותו רק אוניברסיטת
קיימברידג' בבריטניה )מקום 61 בדירוג(, אימפריאל קולג' בלונדון )72(
והאוניברסיטה הטכנולוגית בלוזאן שבשוויץ )82(. הטכניון מקדים בדירוג מדינות
בעלות מסורת הנדסית-טכנולוגית רבת שנים, כמו את כל האוניברסיטאות
הטכנולוגיות-הנדסיות של גרמניה, צרפת, הולנד ואיטליה.
נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, הביע סיפוק רב ממיקומו של הטכניון
בין 04 האוניברסיטאות הטכנולוגיות-הנדסיות הטובות בעולם. "הגענו למעמד
זה למרות הקיצוצים החדים בתקציבי הממשלה לטכניון בפרט ולהשכלה
הגבוהה בכלל", אמר. "זאת בעיקר הודות לידידי הטכניון ברחבי העולם."
47...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 2,3,1