ספרו החדש של פרופסור אוריאל זוהר, ”מי
אני אלוהים שבתוכי?“, ראה אור בהוצאת
”עקד“. פרופסור זוהר הוא המנהל והבמאי
של תיאטרון הטכניון, הפועל במסגרת
המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות.
)למרטין(
ם
ּ
ָ
נ
ִ
י ח
ִ
ים ל
ִ
ק
ּ
ְ
ל
ַ
ח
ְ
ים מ
ִ
ג
ָ
י
ּ
ַ
ד
ַ
ה
ים
ִ
יל
ּ
ִ
צ
ּ
ַ
מ
ַ
ל
ְ
ים ו
ִ
ג
ּ
ָ
ם ד
ּ
ָ
נ
ִ
י ח
ִ
ים ל
ִ
ק
ּ
ְ
ל
ַ
ח
ְ
ים מ
ִ
ג
ָ
י
ּ
ַ
ד
ַ
ה
י
ִ
ם ל
ּ
ָ
נ
ִ
ים ח
ִ
ג
ּ
ָ
ים ד
ִ
ק
ּ
ְ
ל
ַ
ח
ְ
ים מ
ִ
ג
ָ
י
ּ
ַ
ד
ַ
ה
ים
ִ
ב
ְ
עוֹר
ָ
ל
ְ
ים ו
ִ
ת&ל
ֲ
ח
ַ
ל
לוֹת
ֵ
ב
ְ
ים נ
ִ
ל
ְ
יוֹת אוֹכ
ָ
ר
ֲ
ם א
ַ
ג
ְ
ו
כוֹל
ָ
ל י
ּ
ֹ
כ
ַ
ים ה
ִ
ֹלה
ֱ
א
ֶ
ה ש
ֶ
יְך ז
ֵ
א
תוֹת?
ּ
ֵ
מ
ַ
לוֹת ה
ֵ
ב
ּ
ְ
נ
ּ
ַ
ים ב
ּ
ִ
י
ַ
יר ח
ִ
ד
ָ
ח
ֶ
ה
יק
ִ
נ
ֲ
ע
ַ
כוֹל מ
ָ
ל י
ּ
ֹ
כ
ַ
ים ה
ִ
ֹלה
ֱ
ה א
ֶ
יְך ז
ֵ
א
ים
ִ
ת
ּ
ֵ
מ
ַ
ר ה
ָ
ש
ְ
ב
ּ
ִ
ים ב
ּ
ִ
י
ַ
ית ח
ַ
י
ּ
ְ
ג
ְ
ר
ֶ
נ
ֶ
א
י
ִ
ת
ָ
יי
ִ
ח
ְ
ת
ְ
ק&ם ל
ָ
כוֹל ל
ָ
ל י
ֵ
יא
ִ
י א&ר
ִ
נ
ֲ
יְך א
ֵ
א
ְ
ו
אן עוֹד
ּ
ָ
ין ֹלא כ
ִ
ט
ְ
ר
ַ
רוֹת שׁמ
ְ
מ
ַ
ת ל
ֶ
ש
ּ
ֶ
ד
ֻ
ח
ּ
ְ
מ
ַ
ה
ים
ִ
ב
ְ
עוֹר
ָ
ים ל
ִ
ג
ּ
ָ
ים ד
ִ
ק
ּ
ְ
ל
ַ
ח
ְ
ים מ
ִ
ג
ָ
י
ּ
ַ
ד
ַ
ה
לוֹת
ֵ
ב
ְ
ים נ
ִ
ל
ְ
יוֹת אוֹכ
ָ
ר
ֲ
א
ָ
ים, ה
ִ
ת&ל
ֲ
ח
ַ
ל
ְ
ו
ים
ּ
ִ
י
ַ
יא ח
ִ
הוֹצ
ְ
ל ל
ַ
י א&כ
ִ
נ
ֲ
יְך א
ֵ
א
ְ
ו
ין ?
ִ
ט
ְ
ר
ַ
ל מ
ֶ
ת ש
ֶ
ו
ּ
ָ
מ
ַ
ה
ֵ
מ
ים.
ִ
ֹלה
ֱ
דוֹל א
ּ
ָ
ג
ַ
ג ה
ָ
י
ּ
ַ
ד
ַ
ה
ֵ
ם מ
ּ
ָ
נ
ִ
ח
29
ÌȯÙÒ
באחרונה ראה אור, בהוצאת
ספר חדש בעריכת
,ROUTLEDGE
ד"ר יאשה גרובמן מהטכניון וד"ר
ערן ניומן מאוניברסיטת תל אביב.
Performalism - Form and
"הספר,
,
Performance in Digital Architecture
עוסק בשינויים ביחס בין הצורה
האדריכלית לפונקציה שאותה היא
מקיימת לנוכח ההתפתחויות בתחום
המדיה הדיגיטלית והיכולת להמשיג,
לבטא ולייצר צורות אדריכליות
בעלת גאומטריה מורכבת באמצעים
דיגיטליים," מסבירים השניים.
"המחשב משחרר את המחשב מעריצות
הזוית הישרה וסולל דרך לתכן וייצור
של בניינים לא סטנדרטיים, ועם
זאת פותח סוגיות רבות הנוגעות
לביטוי ומשמעות ולתפיסת הצורה
באדריכלות. בנושאים אלה אנו דנים
בספר החדש."
זקן שואל את חברו אם הוא
זוכר איך הם רדפו אחרי
בחורות. "כן," משיב החבר,
"אבל אני לא זוכר למה!"
מה מצחיק בבדיחה הזאת?
ומה מצחיק בבדיחות
בכלל? בספרו "האדם מנתק
משמעות" )הוצאת הקיבוץ
המאוחד( מנסה פרופסור
רון אהרוני מהפקולטה
למתמטיקה להשיב על השאלה
הקלאסית הזאת. יותר מכך
- הוא מחבר אותה עם שאלה
ידועה לא פחות: מהו שיר?
"בשיר ובבדיחה פועל אותו
מנגנון בסיסי מנגנון שאני
'ניתוק משמעות' -
קורא לו
משמעות של מילה או של פעולה.
למשל, בבדיחה שלעיל מנותקת
פעולת הרדיפה אחרי בחורות
ממשמעותה - הדחף שגורם לה.
המנגנון המשותף הזה יוצר את קווי הדמיון המוכרים בין השיר והבדיחה: החיבה לקיצור,
למשחקי מילים ולצירופים מפתיעים. בספר הזה אני מראה כיצד פועלים השיר והבדיחה
על שומעיהם - מה מצחיק בבדיחה ומה מפעים בשיר."
אדריכלות
אלוהים ואני
ב י ן הש י ר לבד י חה
ב ע י ד ן ה ד י ג י ט ל י
ס פ ר י ם
פ ר י
48...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...1