Table of Contents Table of Contents
Next Page  53 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 53 / 168 Previous Page
Page Background

>>

53

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

אתגרים בהפעלת תכנית קידום

בהפעלת תכנית קידום חשוב לתת את הדעת על כמה אתגרים מרכזיים.

העדר תקן לרכז קידום במשרה מלאה

רכזי הקידום במרבית המרכזים עוסקים בקידום נוסף על עיסוקם בהשמה, כאשר לטובת

העיסוק בקידום מוקצים לרוב אחוזי משרה נמוכים יחסית. מצב זה יוצר מיני קשיים:

•אחוזי המשרה הנמוכים המוקצים לקידום מגבילים את הקיבולת ואת הקצב של תהליכי

הליווי. משום כך רכזי הקידום אינם יכולים לספק מענה רחב למשתתפי התכנית

הפוטנציאליים.

•שימוש בכלים תומכי-קידום (כמו איתור המשתתפים המתאימים לחניכה של מנטור

עסקי, או מילוי בקשות באופן מקצועי ויסודי למענק לימודים / סל גמיש) מצריכים משאבי

זמן מצד הרכז, ולכן היקף היישום של כלים אלה בתכניות העבודה מוגבל מלכתחילה;

כתוצאה מכך נוצר פער בין הצורך הקיים לבין היישום בפועל. פער נוסף קיים בין כמות

הפניות המתקבלות ממעסיקים, המבקשים להתנדב ולקחת חלק בתכנית כמנטורים, ובין

השימוש במשאב זה בפועל.

•בליווי לקידום נדרשים תהליכי ליווי ארוכים יותר בהשוואה לתהליכי ליווי להשמה. בשל כך

case

(נמוך ביחס ל-

1:60

(יחס רכז-משתתפים) בתהליכי ליווי לקידום הינו

case load

ה-

הנהוג להשמה), ולכן כמות המשתתפים המקבלים מענה בכל נקודת זמן היא מוגבלת.

load

כמה גורמים עשויים להסביר את משך הזמן הממושך יחסית אשר נדרש בתהליכי ליווי

לקידום: ראשית, תהליכי הליווי לקידום עוסקים בקבלת החלטה לטווח רחוק, שבה נדרשים

ייעוץ, ליווי ובחינה מעמיקה של הרכז יחד עם המשתתף. שנית, תהליך היישום של תכנית

קידום אישית אורך זמן, במיוחד כאשר קיים צורך בשיפור ההון האנושי. משך ההכשרה

או הלימודים הוא משתנה משמעותי, שכן לרוב נראה קידום בפועל רק לאחר שעבר פרק

זמן מסוים ממועד השלמת ההכשרה או הלימודים. שיקולי המעסיק משפיעים אף הם על

משך הליווי: גם אם מעסיק מוכן לקדם את העובד, לא תמיד נמצא תקן או תפקיד מתאים

בתוך הארגון. לבסוף, יש משתתפים החוששים מפגיעה בביטחון התעסוקתי ומאיבוד מקום

העבודה מעצם המעבר למקום או לתפקיד אחר, ובמקרים כאלה הם נדרשים להתמודד

תחילה עם החסמים האישיים טרם תהליך הליווי.

הפעלת תכנית מסלול בקרב תכניות תשתית

בשל הפעלת תכנית קידום כ”מסלול” על גבי “תשתית” (כלומר על גבי תכניות מקור קיימות

שפותחו בתבת), נוצר מצב מורכב של ניהול מטריציוני, שבו רכז הקידום מנוהל על-ידי שני

מנהלים: מנהל מקצועי של תכנית קידום ומנהל ישיר של התשתית (מרכז התעסוקה). מצב זה

מחייב שיח ושיתוף פעולה בין כל הגורמים כדי לאזן בין המשימות השונות, ההכשרות המשותפות/

הייעודיות, עבודת הצוות, ולבסוף עמידה ביעדים והשגת התוצאות הרצויות. כמו כן קיימת חשיבות

ברתימת המנהל הישיר (במרכז התעסוקה) כדי שרכז הקידום יקבל גיבוי ממנהלו.