הקמת יחידות למניעת התעללות בזקנים ודרכי הפעלתן | דוקטור שרה אלון, פאני יוז

36 << ודרכי עבודתה. לקראת סיום המפגש יש לקיים דיון על התועלת הצפויה לארגון בהתמודדות משותפת עם תופעת ההתעללות בזקנים והזנחתם. ב. התחלת השותפות משימות: איתור - יש לבחון מיהו איש המקצוע או בעל הסמכות בארגון, שאנו • משערים שיהיה מעוניין בשיתוף הפעולה. בירור ותיאום ציפיות . • הגדרת מטרות משותפות. • גיבוש דרכי עבודה משותפות. • ג. שלב הביצוע יש לציין את הפעילות המשותפת הראשונה בצורה בולטת ובעלת השפעה הן על הלקוחות בטיפול והן על השותפים. למשל, אפשר לכנס דיון ("שולחן עגול") בנושא "דרכי התמודדות עם תופעת ההתעללות בזקנים" או לארגן יום עיון משותף לבעלי התפקידים בארגונים השונים. ד. הפקת לקחים על השותפים לבחון: האם המטרות המשותפות הושגו? • האם שותפי התפקיד לומדים זה מזה? • האם שיתוף הפעולה הוטמע בפעילות הארגון שלהם? • מדידת התוצאות ובחינת תוצרי הפעילות המשותפת. • 2. קיום פעולות להעלאת המודעות לתופעת ההתעללות בזקנים והזנחתם התעללות בזקנים והזנחתם אמנם הוכרה כבעיה חברתית אולם רבים אינם מודעים עדיין להיקפה, מאפייניה ולגורמים להתרחשותה. על כן, יש חשיבות רבה לפעולות, שמטרתן להעלות את המודעות ולקיים פעולות הסברה לאנשי מקצוע, לזקנים ולבני משפחותיהם ולכלל הציבור. העלאת מודעות בקרב הזקנים ובני משפחותיהם כשלבמקדים, אנו ממליציםלהכיראתמאפייני אוכלוסייתהזקניםביישוב. מומלץ לאסוף נתונים סוציו-דמוגרפיים על אוכלוסיית הגמלאים ביישוב, מאפייניהם הבריאותיים והתרבותיים ומקומות המגורים (שכונות ותיקות, קהילות תומכות,

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==