מכללת אחוה | ידיעון | לימודי תעודה והשתלמות | תשעה 2015-2014 - page 8

ליקויים גרפו-מוטוריים: תיאוריה, הערכה וטיפול - הוראה מתקנת בכתיבה
תמר (צוקרמן) סרי
מרצה:
מוסמכת בהתפתחות הילד.
.M.Sc
מרפאה בעיסוק מוסמכת
מטרות הקורס:
הקניית ידע תיאורטי על התפתחות התפקוד הגרפו מוטורי והמוכנות לכתיבה.
הבנת מרכיבי התפקוד העומדים בבסיס הביצוע הגרפו-מוטורי.
לימוד קריטריונים בהערכת כתיבה.
דיון בבניית סביבה חינוכית המטפחת ומעודדת כתיבה, וטיפול בקשיי כתיבה במסגרת החינוכית בגילאים השונים.
תוכנית הקורס:
חלק ראשון - כתיבה וליקויי כתיבה (דיסגרפיה):
הכרת תהליכים הקשורים בהתפתחות הגרפו-מוטורית תקינה/לקויה: הגדרות, שלבים בלימוד הכתיבה (היבט מוטורי). מה בין ציור לכתיבה?
חלק שני- אבחון כתב-יד בעברית:
מרכיבי הכתיבה והתפתחותם, ליקויים אפשריים בהתפתחות מרכיבי הכתיבה, הערכת תהליך הכתיבה ואיכות התוצר הכתוב בסוגי כתיבה שונים
(העתקה, הכתבה, כתיבה חופשית).
חלק שלישי - טיפול:
הוראת הכתיבה בגנים ובכתות יסוד, האם יש ללמד ילדים לכתוב? מהם הדגשים בלימוד כתיבה? סיוע לילדים דיסגרפיים: טיפול בריפוי בעיסוק
מול הוראה מתקנת בכתיבה, שימוש במחשב לטיפול בליקויי כתיבה מתי, למה ואיך.
היקף הקורס
קורס סמסטריאלי, 2 ש“ש (06 שעות בודדות)
מועד הקורס
סמסטר א’, יום ד’, 51:21-03:51
5.11.14
תאריך פתיחה:
חובות
השתתפות פעילה, עבודת סיום.
שכר לימוד
0571 ש”ח, דמי רישום 051 ש”ח
מידע והרשמה
קרן בן יעקב 2318858-80
הקורס מעניק תעודה מטעם המכללה האקדמית אחוה על לימודים בתחום הוראה מתקנת בכתיבה.
*מאושר ללימודי חובה
*בכפוף לאישור משרד החינוך.
*מאושר לחצי גמול עם ציון
*מאושר לקידום מקצועי במתווה "אופק חדש".
6
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 2,3,4,5,6,7,74
Powered by FlippingBook